twitter


entry ni bunyi macam bagos je kan? biasala, asyik menipu je. da la, aku da insaf da nie. ish! okay, minggu nie aku da start turun jogging. well, aku da stat untuk memulakan healthy lifestyle. Seperti yang disarankan kerajaan bukan?


mcm entry b4 this, aku kan da bgtaw yg allowance aku for this semester x dapat lagi. aku menati dan terus menanti. okay , aku x bley deny la yg mmg aku tgh pokai tahap tak taw nak habaq dah. so, mmg pegi cari tempat mkn yg sesuai dgn kondisi kewangan buat masa sekarang. semalam masa aku tgh makan dgn kwn2 aku, tetiba.. tweett,tweett..


"kak, aku nak p intebiu keja lgi esok. saja syok2. hg doa la bg aku dpt keja tu taw,taw! sory la kalo aku x dgaq ckp hg na. aku bkn apa, jemu la. mak beletiaq, hg beletiaq. hg pn bkn baik sgt kn?"
(dem! tgk, sempat lg tu) 


aku rep : 
"hg ni. mcm ni nak suruh aku doa kat hg? loqlaq betoi! haha. okay la, gud luck. selamat neves laa kayy. haha"

masa ni aku mmg da jadi jujur.

sms ni dari adik aku - amir. biasalah, budak lepas spm. gila nak cari keja la. tp aku dulu x mcm tu. aku cool je. x keje pn. dok rumah, nak jadi suri rumah yang berjaya. ni mmg betol2 jujur.


masa makan mlm tu, aku ad bngkus untuk my rumate. then, ble aku da habis mkn,da byr pun, mknan yg aku bgkus tu tak smpai2 lg. padahal tu bnda 1st yg aku oder td. aku pn g dkt stall dye n tnye,

"bang, mknan yg bgkus td da siap x?"

"eh, bgkus? belum lagi lah. adik tggu kejap eh. kejap lg abg wat"

"okay, xpe. sy mmg bermaustatin kat sini pn. xde g mne2 dah"

abg tu senyum je dekat aku. well, aku kan jujur. tak nak dah menipu (nada mcm iklan pantene yg xnk shmpoo laen dah)


xtually dr ptg semalam aku da stat jd jujur. ptg tu aku kuar dgn kwn2 aku ni lah. kwn aku, rose suke betol lah tnye soalan mencabar minda. aku kan da jadi jujur, so aku mmg jwab je ape yg dye tnye.
"kte kne g orientasi upm bulan 7 kan?"
"x la, bulan 9 sbb skrg semua u da synchronize nak amek stdnt in sept"
"kenapa pulak kne g bulan 9?"
"sbb intake bulan 9 lah. kte kne orientasi dgn budak2 dorang sekali"
"okay, aku tak paham."
"kaw x paham eh? okay, kejap. aku nak kol dean UPM"


"weh, tu kete sape yg kuar dr gate mktb tu?"
"oo0o0..kejap aku nak salin no. plat dye pas2 nnt kte g cri sme2 okay? semak satu2 kete kat mktb"

biasala, aku kan kenal semua kete2 yg ade kat mktb tu..


semua ni menunjukkan yang aku jujur bukan? okay, bnyk lagi aku nak cter kes aku jujur ni. tp besambong dekat entry yg akn datang kay :)

2 comments:

  1. Woi !
    exaggerate betoi hang ni ! >.<
    HAHAHA xD
    pecah perot aku membacenye -.-'
    siap ang besokkk ! >.<
    :P

  1. wOw !! pecah perut eh ? itu yg aku nak tgk dulu esok ! haha.

Post a Comment

About

u