twitter


smlm aku drift. bapak bes ! yelah, agak lama aku x drive keta. bila cuti, baru aku ada peluang untuk drive. so, bila da cuti pnjang mcm nie, nie sajalah chance yang aku ada untuk drive. aku gunakan golden chance ini untuk aku drift. yang paling bes, ak drift bukan atas jalan raya yang biasa2 neh, tp jalan yang mmg scary gilaa. liok lentok jalan tuh. berliku-liku. hutan belukar di sekeliling.

lebih kurang macam ni lah jalan yang aku drift. cuma tak dak la train kat yang kat atas uh.

kat mana ak sendiri pn tak berapa pasti. tak dapat nak cam lah masa tu. aku kan tengah drift, tak amek taw da kat mana jalan yang aku sedang drift tu. mmg ak pecut gila untuk berada di hadapan jalan. jalan tu sudah sememangnya 1 lane jah. aku tekan pedal minyak smpai rapaaaaatttttt! vrrrooooooooooommmmm! keta aku meluncur laju di sebelah 'musuh drift' aku. aku bangga sekejap di situ. bukan senang untuk berada di hadapan. korang taw dgn sapa ak drift? dgn pacik yang membonceng 2 orang anaknya di belakang. smpai je kat traffic lite, ak brek. yelah, lampu merah. kita kena stop kan? agak tidak pecaya di situ apabila seorang drifter masih mampu untuk mematuhi undang-undang jalan raya. ini membuktikan yang aku ni pemandu berhemah bukan? lagi satu, aku agak pelik apabila adanya traffic lite di jalan yang scarryy macam tu(maksud aku jalan raya yang berliku-liku). eh, kita sambung balek cita drift aku tadi. oke, masa kat traffic lite tu, enjin kereta ak mati! gelabah jugak time tu sebab ak tanak bagi pacik tadi berada kat depan aku. apa lagi, lpas enjin keta ak hidop, ak pecuttt lagi ! keta lawan dengan moto, konfemlah keta di hadapan kan? mmg pacik tu ketinggalan jaug di belakang. ak mmg bangga gilaaa sebab dapat berada di hadapan pacik tu. akhirnya, ak smpai d penghujung jalan di mana keta ak x muat untuk masok jalan tu. telalu sempit untuk sebuah kereta lalu di atasnya. pacik tu pun lalu di sebelah keta aku smbil senyum dan bekata, xpelah, cuba lagi nnti. lesen da ada tu. dalam hati aku kata, 'ceh. gila riak pacik neh.' dalam hati mmg ckp mcm tu, tp manes muka mau ada, ak senyum kat pakcik tu. yang paling ta bley bla, pacik tu meluncur sloooowwww dengan motonya di sebelah keta sambil anak dia yang 2 orang kat belakang tu babai kat aku. senyum lebar sehingga menmpakkan ruang kosong yang berwarna gelap kat bahagian gigi atas.

macam ni lah gigi anak pacik tu


ak bepeluh-peluh memusingkan stereng kereta aku untuk patah balek. muka ak memang da macam orang yang pakai blusher. meraahh sangatt ! 

tiba-tiba
dumm ! dumm !
pintu bilikku di ketuk.
'bangunlah anak dara oii ! da pagi sangat da ni. hang nak tidoq sampai pukoi berapa ha?'
ok. mak aku sudah stat berhujah. ni tandanya hari sudah pagi dan aku bermimpi lagi.

sebelum tidoq, sila basoh kaki hampa =)

0 comments:

Post a Comment

About

u