twitter


td aku g jalan2 ngn adik aku n sdara2 aku. konvoi g Kuala Peghelis naek moto. well, bosan kn bila xdak wat apa2, so kitorg decide untuk g ronda2 ptg tu. naik motor ramai2 p kola. yg pling bsemangat suda sememangnya aku ! haha. aku mmg da lamaaa gila x naek moto neh. naik moto x pkai helmet mmg slalu sgt laa. bila aku da sgt bsemangat, aku main ambek ja helmet yg tedekat dgn aku. ak capai helmet MS88. kaler biru. helmet rempit adik fatini aku ckp. tp helmet ni x dak bogo. menurut amir (adik aku) bogo tu adalah cermin d hadapan helmet tu. ni aku bagitaw untuk sapa2 yg tak taw ok? untuk yg da taw, ni pngetahuan am hmpa. 

ni la kaler helmet aku pakai tp cermin dpn ni tak dak.

memandang kan aku adalah penunggang yang berhemah, aku kena lah pakai helmet. lagi2 bila nk g jln2 tmpat yg jaoh, helmet mmg wajib. kalau x, duit hmpa terbang sebab kena saman. aku kn da lma x naik moto. bila nk pkai helmet dgn tudung mmg agak kekok. serius, ak mcm budak tadika yg ayah or mak dya yg kna pkaikan helmet. adik aku yg bwk aku. ak dok ja diam2 ja kat blakang. masa aku stat pkai helmet, depa dok gelak kat aku. aku tnya lah,     

"awat yg hmpa dok gelak2 ni?" adik aku pn kta, "kalau lah aku kna bawak awek yg mcm hg ni, sumpah aku tamaw bawak. naseb la hg ni KAK aku" ak pn kta la, "laaa.. awatnya? pelik tang mana?" 

pastu kezen2 aku ni dok kalut suruh cpat. ak pn tros naek moto. adik aku TAK jawab soalan aku. ak pn tak dak la nk tnya bnyak2 kali. sepanjang jln tu aku mmg dapat rasa yg orang dok tgk aku. baik lelaki mahupun perempuan. aku pn da pelik d situ sbb orang tgk aku mcm pelik. ak ckp dlm hati, "biarlah. mayb sebab aku...." ok, hmpa msti da taw apa aku rasa n pkiaq kn? yes, btol lah tu apa hmpa dok pkiaq. mmg setiap kenderaan yg lalu d sebelah aku akn pndang n SENYUM dkat aku. kalau hmpa lah kn, msti akn ad rsa somtin rite? jln punya jln last2 smpai gak kat tepi pntai. tempat biasa REMAJA n FAMILY nk rehat2. utk bahasa kita2 ni, tmpat untk lepaklah. ak pn bukak la helmet aku. bila aku tarik helmet dari kepala aku, penghadang yang dkat helmet tu PATAH ! mmg depa suma gelak sakan la kat aku. aku dengan selamba kata

 "laa.. nk wat cm mna, helmet ni reput !" kezen aku pn  kata, "kalau helmet reput, ta bley da nk dok atas kepala hg. konfem ghelai!" ghelai=hancur. nmpk sgt ayt bm aku hampeh gilaa. kezen2 aku pn kata, "hg femes ari ni. sepanjang jln org dok tgk hg. jeles kmi tgk. hahahaha" ak pn kta la, "laaa.. hg pn nmpk jugak ka? hmm, biaq p la depa nk tgk. nk wat cmna, depa ada mata." 

*sbenaqnya, ak da blushing da time tu. aku bajet org tgk aku atas sbb2 yang +ve lah. tiba2 kezen aku sorang ni kta, 

"hg pkai helmet lucu gila weh ! awat muka depan helmet tu kat tngah2 kpala hg?" 

depa smua gelak kat aku ! sbnrnya, adik aku mmg sgaja tanak gtaw ak yg ak x gheti pkai helmet. hati aku pn kata,"patotla td dya kata..." 

oke, aku da taw sbb aku mnjadi perhatian org pd ptg tu. aku tak reti pakai helmet. dlm erti kata lain, aku TAK PANDAI pkai helmet. aku sgtla maluuu kat kezen2 aku, org ramai. tp, biaq lah. bnda da jd. ak kn da lama tak pkai helmet. so, x brapa nk gheti la.. *cover.

0 comments:

Post a Comment

About

u