twitter


Well, semua orang tahu bulan doblas = DISEMBER adalah musim cuti sekolah n kenduri. macam-macam kenduri orang wat masa cuti-cuti macam neh. kawen la, besunat, kesyukuran, mcm-mcm lagi lah. untuk bulan disember tahun neh, paling bnyak jemputan kenduri yang aku dapat adalah jemputan kawen. da orang jemput, aku pun pergi lah. yelah, jimat beras dekat rumah. kan? ok, masa aku pergi kenduri neh, aku terdengar sepasang couple ni bebisik2. terdengar oke, bukan curi2 dengar. sape suruh dorang cakap kuat sangat. =p

L : sayang, abg sayang kat sayang taw. sayang sgtttt !

P : sayang pun samalah bang.. abg, bes la sayang tengok depa kawen.

L : abg pn sayang.. ermm.. sayang.. (sambil membetulkan kedudukan)

P : ya bang..


L : jom kawen yang. abg nak sayang jadi isteri abg..

(amboih depa neh! masa ni aku tgh mkn nasik. tesedak aku bila dengar laki tuh ckp)

P : abg serius ke neh?


L : betul lah yang. abg serius neh. ad nmpk abg maen2 ka? yang ni pn..


P : hmm.. kalau mcm tu, syg pn nak. tp kan abg, parents kita mcm mana?


L : sayang.. (sambil pegang tgn perempuan tu) *ala-ala sweet gitu..

P : hmm.. (mata bertentang mata)


L : nanti abang cakap la dengan parents kita. lagipun kalau kita lama2 macam ni, abang takot lah sayang. sayang perempuan, abang laki. macam2 boleh jadi.. abg tak mau mcm tu. abang sayang sangat kat sayang.. abg nak kita kawen awal.buleh elak maksiat. kalau kita selalu dok keluaq bedua, bahaya yang..


P : btoi gak pa yang abg ckp tu.. sayang setujulah bang.. tp bang, bila kita nak kawen? abg dok blajaq lagi, ayg pn. lagu mana tu?


L : abang ingat taun ni jugak kita kawen. kita bertunang, pastu terus kahwin.hantaran suma2 tu, biaq lah besa2 ja. kita nk wat benda bek. bukan nak mewah2, nk tayang2 kat orang. ala kadar sudah. yang penting, sayang jadi hak abg. kalau kita kawen pn, ayang bukannya nak kena berenti belajaq. kita sama2 blajaq lah. mcm besa. cmna?


P : haa.. buleh la. tp kan abg, duit?


L : yang, duit bulih cari yang. tp kalau kita jadi apa2, telanjuq ka, payah kita yang.


P : ni yang wat sayang sayang kat abg neh.. (dia cubit pipi laki tuh)

dua2 senyap bila tenampak aku pandang dorang. aku pun cepat2 mengalihkan pandangan.

oke,memang bes macam nie. style lah couple neh. lamar kat tempat kenduri. neway, aku memang sokong depa :)

seriusly, bagi aku laki mcm ni mmg dem cool lah! =)

0 comments:

Post a Comment

About

u