twitter


hujung bulan doblas neh, budak2 sekolah semua sebok da wat persiapan nak pegi sekolah. dlm family aku jus tinggal adek aku sorang je lg yg g skolah. laen2 suma da TAMAT sekolah. tp aku belom! aku tetap balek ke sekolah dlm masa 4 taun lg not as a stdnt but as a TEACHER! gOsh! am i good enough to b a teacher? damn! dun ask me dat question la! STRESS!

teringat pulak zaman sekolah dulu. lagi seminggu nak sekolah, sume brg sekolah da siap. semangat gilaaa nak g sekolah sbb ada beg baru, baju baru, kotak pensil baru, tudung sekolah baru, kasut baru, segala2nya BARU lah! smggu b4 sekolah stat, tiap2 ari TRY baju sekolah yg baru lengkap mcm nak g sekolah da. yang paling buat aku besemngat untuk g sekolah adalah untuk jmpa budak LAKI baru masok dlm sekolah tu. pastu mula la bagi2 surat bawah meja, ukir nama kat pokok (masa ni zaman xde henpon)
DEM! dasar nelisa! x padan dgn kecik, gatal gilaa. masa kecik2 kalo gatal dengan budak laki, orang akan kata biasala, budak2 mmg selalu mcm tu. tp bila besar gedabak mcm ni nak menggatal mcm tu, sah2 kne penampar. it's so weird n annoyed okay?

bila aku tengok adek aku beli baju sekolah, aku pun rasa mcm nak beli jugak. mse dye tgh ukur baju sekolah, aku rsa nak try jugak. heaven gilaa mse sekolah rendah dlu. x de mslh pape. maen je keje aku. setakat UPSR tu ape la sgt. (bunyi mcm riak sbb aku ckp mcm ni bila da besar) jeles gilaaa aku tgk adek aku beli baju sekolah. aku tak puas lagi idop masa zaman sekolah rendah. bajet-ada-lagi-peluang-untuk-g-sekolah-rendah-balik.

perihal aku masa nak g sekolah :
- buku2 baru jgn hrap lah nak ada yg terkepak ke, ape ke. sumpah lawa gilaaa buku aku untuk 2 minggu awal persekolahan.
- barang2 dalam pencil box sume penoh je. lpas 2 minggu yang tinggal hnyalah pensil kayu yang kaler merah tu. RM 20 sen kalo x slah aku untuk sebatang.
- baju sekolah untuk 2 minggu awal tu mmg putih. kalah gigi orang negro. pastu konfem tiap2 ari kena celup clorox.

p/s : aku memang dahsyat dulu. itu DULU. past is past okayy? jgn UNGKIT =p

0 comments:

Post a Comment

About

u